בעוד נהוג לחשוב על בגדי הבאגיז הרחבים לאחד הסממנים המובהקים של אופנת ההיפ הופ משנות ה-90, אופנת הזוּט האלגנטית והקומית הקדימה אותה כבר כמחצית מאה לפני כן, בשנות ה-40: חליפות גברים רחבות מימדים עם לשון ז'קט ארוכה, בצבעים עזים ועם שרשרת שעון אינסופית (וכובע ונעליים תואמות, כמובן). האופנה צמחה בהארלם בשנות ה-30 בסביבת ריקודי הסווינג והפכה לאחד הסממנים הבולטים של קהילות האפרו-אמריקנים, אבל לא רק – קבוצות לא-לבנות אחרות כמו צ'יקאנוס (מהגרים מארצות לטיניות) ואמריקנים-איטלקים אימצו אותה במהרה (ולעיתים אף התפשטה מגברים לנשים).

אך ב-1943, החליפה המפוארת הפכה לא מעט גברים צ׳יקאנוס ושחורים למטרות מהלכות ברחובות לוס אנג'לס. בעקבות ידיעות על אלימות של כנופיות מקסיקניות בעיר, החלה להשתולל סדרה של מהומות אלימות בראשות אלפי מלחים לבנים, שתקפו באגרופים ואלות כל אדם מקסיקני למראה – וספציפית בחליפת זוּט, מה שנתן למהומות את שמן zoot suit riots. כ-150 איש נפצעו, וכ-500 איש נעצרו – כולם צ'יקאנוס. גורמים ממסדיים שללו גזענות כסיבה למהומות והעדיפו לייחס אותן במקום זאת לקונספירציה של הקומוניסטים, או גרוע מכך- הנאצים.

למעלה: מלחים מחפשים קורבנות; למטה עליון: זמר הג'אז קאב קאלוויי לובש חליפת זוט בשנות ה-30; למטה תחתון: שני צעירים שהוכו והופשטו מבגדיהם, לוס אנג'לס, 1943